poniedziałek, 22 czerwca 2020

PIZZA

Dzień dobry!

Już dawno nie przedstawiałam Wam pomysłów na zajęcia kulinarne,

dlatego dzisiaj chciałam z Wami podzielić się sposobem na przygotowanie czegoś pysznego.

Moje dzieci bardzo lubią PIZZĘ, jednak staramy ograniczyć się jej spożywanie, gdyż nie należy do najzdrowszych dań.

Tym razem postanowiliśmy, że dzieci przygotują pizzę same wg ich upodobania.

Był to pomysł spontaniczny, dlatego użyliśmy gotowych spodów do pizzy, jednak jeżeli ma się więcej czasu warto takie ciasto przygotować samodzielnie.

Wybraliśmy nasze ulubione produkty:

pomidorki koktajlowe,

szynkę,

suszoną kiełbasę,

kukurydzę w puszce,

fasolkę,

ananas w puszce,

oliwki,

pieczarki,

tarty ser (Gouda i Mozzarella)

i oczywiście przecier pomidorowy do posmarowania spodu :)



Moja rola - rodzica, osoby nadzorującej sprowadziła się tylko do pomocy przy wyłożeniu dodatków do miseczek oraz krojeniu pomidorków, oliwek i szynki na mniejsze części oraz włożeniu i wyjęciu gotowej pizzy z piekarnika.













Dzieciom zostawiłam zupełną swobodę w dobieraniu dodatków. Pizzę skomponowały zarówno dla siebie jak i dla nas – dorosłych pytając się tylko co lubimy najbardziej :)

Przez chwilę mogliśmy poczuć się jak w doskonałej włoskiej restauracji, obsługiwani przez najwspanialszych i kreatywnych kucharzy :)




Dzieci świetnie się bawiły, przy okazji dowiedziały się czegoś nowego o nas i o sobie (już wiem, w rodzinie tylko ja lubię oliwki) i rozwinęły swoją kreatywność.



Pozdrawiam serdecznie

Joanna Pierończyk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz