poniedziałek, 30 marca 2020

Zgadnij, co to …?

Drodzy rodzice będąc mamą bardzo rozgarniętej i wiecznie „nudzącej się” ośmiolatki, moja wyobraźnia musi być ciągle na wysokich obrotach, dlatego wiem co przeżywają obecnie rodzice. Chciałam Wam zaproponować grę do której nic nie potrzeba, oprócz wyobraźni  Nazwałyśmy ją z córką „Zgadnij, co to za zwierzę?” 
Gra polega na tym, że jedna osoba opisuje jakieś zwierzę, a reszta ma odgadnąć o jakie chodzi, np. „To zwierzę ma cztery łapy, długi ogon i ostre pazurki”. Jeśli jeszcze nikomu nie udało się odgadnąć co to za zwierzę, podajemy kolejne wskazówki. Robimy to tak długo, aż ktoś odgadnie o jakie zwierzę chodzi.
Grę można modyfikować. My często z córką bawimy się w wersję „Zgadnij, co to za bajka?” Wtedy zamiast opisu zwierzęcia podajemy, co powiedział jeden z bohaterów bajki np.: „Niech mnie ktoś przytuli.” (wiadomo, że chodzi o bajkę „Shrek”). Tą wersję gry też można trochę zmienić i zamiast słów bohatera można zanucić bądź zaśpiewać piosenkę z bajki. Jeśli ktoś nie posiada talentu muzycznego można się poratować internetem i puścić piosenkę z bajki. Oczywiście tak, żeby osoba, która zgaduje nie widziała filmu, tylko słyszała samą piosenkę.
Mam nadzieję, że moja propozycja będzie pomocna, tym bardziej, że w grę można także pograć z koleżanką bądź kolegą na odległość np. przez jakikolwiek komunikator internetowy (jeśli jest taka możliwość).



Pozdrawiam Joanna Rolek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz